בטחון עצמי בחמישה כללים

בטחון עצמי הוא לעיתים עניין של תירגול.

אני רוצה לחלוק אתכם מספר תרגילים שניתן להכניסם ללו”ז היומי שלנו.
תהליך פשוט שיכול להביא לחיזוק הביטחון ולהעלאת האנרגיה.
נסו את התרגילים למשך חודש ותווכחו.

למי שלא מכיר את שיטת ה EFT  ממולץ לקחת את הערכה חינמית ללמוד השיטה.
לקבלת ערכה EFT לחץ כאן.

תרגיל “בוקר טוב”

מה הדבר הראשון שאתה חושב עליו בבוקר?
כפי שהזכרתי בפוסט הקודם שלי רוב האנשים מתחילים לחשוב עת המשימות שמחכות להן באותו היום.
עוד לפני שקמנו מהמיטה אנחנו מתחילים לאגור מתח.

אז למה לא התחיל ברגל ימין- חשבו עוד לפני שקמתם מהמיטה על מה אתם אסירי תודה.
תודה יכולה להיות על הדברים רגילים ששכחנו שיש לנו כגון: בני זוג טובים, נישואין מאושרים, חברים, ילדים, נכדים,
בריאות, בית, כסף,מיטה לישון בה, איברים שמתפקידים וכל דבר טוב שעולה בראש ואתם רוצים שהוא ימשיך כך.

שימו לב, הנקודה החשובה בתרגיל הזה היא- להרגיש טוב תוך כדי אמירת התודה.
רק להגיד תודה זה לא מספיק ההרגשה כאן היא החשובה.
התרגיל מכניס אנרגיה חיובית לגוף ולנשמה שלנו.
אין צורך בזמן רב, שתי דקות של התפנקות במיטה ולהגיד את התודות.

ברך את עצמך

עמוד מול מראה הסתכל בעיניך וברך את עצמך להצלחה במעשיך היום.
אתה יכול גם לברך ולפרגן לעצמך על כל ההישגים קטנים או גדולים שהשגת אתמול כגון:
הצלחתי לעשות התעמלות, יצרתי קשר טוב יותר, הצלחתי בעבודה,
הצלחתי לבטא את עצמי בצורה ברורה וכדומה

יתכן שבהתחלה תרגיש אי נוחות לעשות זאת ויתכן שתופתע מרמת הרגשות
שזה יעורר אצלך אבל שם המשחק כאן זה התמדה.
במקרים שאתה מרגיש אי נוחות מצא לך מקום שבו תרגיש בטוח וללא הפרעות
טפח בשיטת EFT  על ההרגשה שאתה מרגיש. כל רגש שעולה שלא תורם לבטחון העצמי ניתן לטפוח עליו.
טפיחות של EFT  תוך כדי הסתכלות בראי יכול להיות תהליך משחררר ומעצים.

טפיחות על הביקורת העצמית 

נניח שיש לנו כדור אנרגיה שלילי וכדור אנרגיה חיובי.
בין שני הכדורים יש כל הזמן תחרות מי יהיה יותר גדול.
השלילי מוזן מביקורת עצמית ואילו החיובי מוזן מפירגון ואמירות חיוביות שאנחנו אומרים לעצמנו.
ככל שהכדור השלילי גדל כך נחשוב יותר שלילי ונרגיש לא טוב וההיפך.
התפקיד שלנו להקטין את השלילי ולהגדיל את הכדור החיובי.

שימו לב כמה פעמים ביום אתם מותחים ביקורת על עצמכם או יש דברים שאתם מצטערים שאמרתם
ואז מתחילים ל”טחון מים” ואתם חוזרים על האירוע בראשכם מאות פעמים ללא תועלת.
הדרך הטובה ביותר לבטחון עצמי ולהרגשה טובה היא לטפל בשלילי ואחרי כן להגדיל את החיובי.
בדומה לרצפה מלוכלכת , תחילה מנקים את הרצפה ואחרי כן מורחים וקס.

הדרך להקטין את הכדור השלילי – כל פעם שיש לנו ביקורת עצמית פשוט לטפוח על הביקורת.
לדוגמה אם עשיתם מעשה שאתם כועסים על עצמכם, עשו מספר סבבים על הכעס העצמי.
נסו להוריד את הכעס לאפס בסולם של 10 עד אפס.

להגביר את הכדור החיובי – אימרו אמירות חיוביות שאתם מאמינים בהם תוך כדי טפיחות.
הטפיחות מאפשרות להכניס את האמירות לשדה האנרגטי שלנו ביתר קלות.
האמירות החיוביות יכולות להיות הישגים וחוזקות שלנו.
חשיפה יומיומית לאמירות חיוביות מגדילה את האנרגיה החיובית שלנו וגורמת למשיכה של חיובי להוויה שלנו.

 רשימת הישגים וחוזקות

כיתבו את רשימת ההישגים והחוזקות שלכם ותלו אותם במקומות שכל בוקר תראו אותם.
להלן מספר נושאים שיכולים לבוא בחשבון :

  • הישגים של הזמן האחרון שאתם גאים בהם.
  • הישגים שהשגתם במשך חייכם.
  • חוויות שגרמו לכם להרגיש טוב.
  • מידות טובות, חוזקות שיש לכם ואתם גאים בהם.

ממולץ לראות את הסרט של ד”ר דינה ניר – לסרט

כמו שהזכרתי בסעיף הקודם טפיחה על הישגים וחוזקות יכולה להביא לתוצאות יותר טובות.

 

הורד את רמת המתח

מתח זה חלק מחיים המודרניים וקשה להמנע ממנו.
במשך היום אנחנו חוויום חוויות רבות שיכולות לגרום לנו למתח למי יותר ולמי פחות.
זה יכול להיות שממהרים לעבודה, פיזור הילדים לבית הספר , איחור לפגישה, תקל עם הבוס, חוסר שינה  ועוד דברים אחרים.
עקרון שחשוב כאן זה לפרוק את המתח ולא לתת לו להבנות.
ישנן שיטות רבות לטפל בסטרס אם זה מדטציה, יוגה, ספורט ואני כמובן ממליץ על  EFT שהיא אחת השיטות האפקטיביות והקלות לביצוע.

מחקרים מדעיים מוכיחים שהורדת סטרס באמצעות EFT  מורידה את רמת הקורטיזול (שהוא הורמון הללחץ) שמביא לתיפקוד יותר יעיל.
התמדה בהורדת המתח על ידי טפיחות בשיטת EFT  תביא לתפקוד רגוע ויעיל יותר.
ביצוע הורדת המתח בשיטת EFT  נעשה על ידי טפיחות על ההרגשה שאתה מרגיש או של אי הנוחות שאתה מרגיש בגוף

 

מזון

” תגיד לי מה אתה אוכל ואגיד לך מי אתה “אין צורך להרבות במילים, המזון הוא מרכיב חשוב.
אנחנו שילוב של גוף ונפש ולכן צריכם לטפל בשני המרכיבים.
רק שמירה על שני מרכיבים אלו יביאו אותנו להרגשת בטחון וההצלחה.

רבות נכתב על נושא זה וקצרה היריעה לדבר על כך כאן. כנטורופת אני מאמין גדול בהתאמה אישית.
יש מזון שמתאים לאדם אחד היכול להתגלות כמזון מזיק לשני ולכן התאמה אישית היא מאד חשובה.
אחד הכללים החשובים בנושא של תזונה לשים לב איך המזון שאנו אוכלים משפיע עלינו. האם הוא גורם לנו להרגיש חלשים או מלאים אנרגיה.
לרוב האנשים באוכלוסיה פירות וירקות  אורגניים ללא עיבודים נוספים יכולים להיות מזון שמעלה את רמת האנרגיה שלנו.

אשמח לקבל תגובות בתחתית העמוד